Werkgever vermeld telaat dat contract niet word verlengt

Goedenmiddag. Een poosje terug heb een ik 3maanden contract getekend. Helaas tot eind december 2025. Ik had nu dus al moeten horen of ik mijn contract verlengt krijg of niet. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn contract niet verlengt word aangezien het niet super lekker gaat tussen beide partijen. Maar aangezien mijn werkgever telaat is met vermelden dat mij contract verlengt word. Heb ik ook recht op een vergoeding?

Mvg

Voor de aanzegplicht is een contractduur van minimaal zes maanden vereist (art. 7:668 lid 2 BW).
Omdat jouw contract drie maanden duurt, bestaat er geen aanzegplicht en dus ook geen recht op een aanzegvergoeding.

En wat als ik het voorgevoel heb dat dit helemaal uit de hand loopt? Ik wacht er al sinds vorige week op om tehoren of ik kan blijven of niet. Mijn werkgever is een heethoofd en ik ook. Alleen is mijn werkgever elke x direct op een niveau wat helemaal niet nodig is en mij uit eindelijk kwaad maakt. Hij praat niet eens met mij en zodra ik een vraag heb is het al weer mis. Ik sta op het punt om weg tegaan aangezien ze mij nu aan het lijntje houden en ik vorige week al tehoren zou krijgen of ik kan blijfen ofniet en omdat dit uit de hand gaat lopen. Zijn zei nog steeds verplicht mij tebetalen als ik erbij weg loop?

Mvg

Als jij zelf wegloopt, stopt je loon meteen en loop je zelfs het risico dat de werkgever schadevergoeding van je vraagt als hij daardoor nadeel heeft.
Hoe vervelend de situatie ook is, ga niet zomaar weg maar wacht de beslissing af of zeg netjes op, anders snijd je jezelf juridisch in de vingers.

Bedankt voor uw reactie en tijd

1 like