8 september 2025 heb ik een Samsung wasmachine gekocht bij Expert Hillegom. Twee maanden na aankoop ging de wasmachine stuk.
Tijdens het vullen van de wasmachine was er een vaatdoekje terug gevallen en deze zat blijkbaar met het puntje vast tussen de deur. Ik heb dit helaas te laat opgemerkt.
Ik kon de deur niet direct openen, want hij was bezig met water naar binnen pompen. Uiteindelijk werd het doekje meegeslingerd met het wasgoed, maar na afloop van het programma zag ik tot mijn schrik dat het manchet gedeeltelijk was ingescheurd en mijn klemring eruit lag.
Ik heb Expert Hillegom benaderd en ze konden aan de hand van de foto die ik als bijlage mee moest sturen direct afleiden dat het om een gebruikersfout ging en dat dit probleem niet onder hun garantie valt.
Ik vraag mij af of ze hiermee in hun recht staan?
Je zou verwachten dat de klemring van een wasmachine wel tegen een stootje kan of dat er een foutmelding verschijnt. Daarbij vertelde de medewerker van Expert Hillegom dat dit een veelvoorkomende fout is.
Ze hebben een prijsofferte gestuurd van 236 euro voor eigen kosten en deze heb ik uiteindelijk geaccepteerd, omdat ze het op mijn eigen fout bleven afschuiven.
Ze kunnen echter niet op afstand zeggen of de wasmachine ook daadwerkelijk te repareren valt en ben bang dat dit niet het geval is en ik dadelijk een volledig nieuwe wasmachine kan bekostigen.
Ik hoor heel graag hoe verder te handelen of heb ik mijn eigen glazen al ingegooid door akkoord te gaan met de prijsopgave voor reparatie ?
Alvast hartelijk dank.
Groetjes Patty