Goedemorgen, bedankt voor u reactie. Ik heb dat inderdaad gelijk gestuurd na overleg met consuwijzer, dat ik het nietig verklaar en geen toestemming geef. Ik heb een reactie gekregen dat ze hier niet mee akkoord zijn en dat ze mij sommeren om binnen 5 dagen moet bevestigen dat ik de koopovereenkomst nakom . En constant BW 1:619 sturen ze. Ik heb hier niet op gereageerd ik had namelijk in mijn eerste mail al duidelijk gezegd dat ik het nietig verklaar en als wettelijk vertegenwoordiger geen toestemming heb gegeven. Deze mail kwam savonds rond 9 uur met als afzender juridisch medewerker.
Vervolgens kreeg ik op vrijdagavond 27 maart savonds rond 8uur weer een mail dat ik niet had gereageerd.
Ik kreeg weer 5 dagen, of eigenlijk moest ik voor woensdag 1 april betalen.
Onder andere onderstaande stond in de mail:
Indien wij ook dan geen betaling of reactie ontvangen, zullen wij zonder verdere aankondiging overgaan tot de volgende stappen:
- Uitschrijven van een factuur op naam van u persoonlijk als wettelijk vertegenwoordiger en aansprakelijke partij ex art. 6:169 BW;
- Overdracht aan een incassobureau, waarbij alle bijkomende kosten voor uw rekening komen;
- Het doen van aangifte wegens valsheid in geschrifte en/of oplichting.
Hieronder stond nog een stukje dat ze wel een minnelijke schikking aanbieden, als ik voor woensdag 1 april 1500 euro overmaken zou was de zaak afgedaan. Ik heb hier niet op gereageerd ik heb namelijk in mijn eerste mail al duidelijk gezegd dat ik het nietig verklaar.
In het onderwerp van de mail staat trouwens constant laatste aanmaning sommatie.
Voor de duidelijkheid hebben wij nooit post ontvangen op ons adres, geen factuur, herinnering etc.
En dan tot slot kreeg ik afgelopen paasmaandag 9 uur weer een mail, dit keer van de eigenaar zelf een niet de juridische medewerker, ik citeer hieronder:
Onze brief van 27 maart 2026 heeft u onbeantwoord gelaten. De betalingstermijn van 3 april 2026 is verstreken zonder enige reactie uwerzijds.
Het schikkingsaanbod van € 1.500 is hiermee komen te vervallen.
Wij geven u een allerlaatste termijn van 48 uur om alsnog te reageren. Bij uitblijven hiervan dragen wij de volledige vordering, inclusief alle incasso- en juridische kosten, zonder verdere aankondiging over aan ons incassobureau. Alle bijkomende kosten komen volledig voor uw rekening.
Tevens behouden wij ons het recht voor aangifte te doen wegens valsheid in geschrifte en/of oplichting.
Ook hier heb ik niet op gereageerd.
Deze mail is naar zowel mijn als mijn minderjarige dochter gestuurd. De andere mails alleen naar mij. Er staat ook in de laatste mail dat de termijn van 3 april is verstreken terwijl in de mail hiervoor stond dat ik een paar dagen kreeg namelijk van vrijdagavond 27 maart tot woensdag 1 april, ik moest voor woensdag 1 april 1500 euro overmaken dan zagen ze overal vanaf.
De druk die in de mails wordt gezet, de betaaltermijnen, 5 dagen, dan 4 dagen de tijd voor een minnelijke schikking, de tijdstippen waarop ik mails ontvang, savonds 9 uur, vrijdagavond 8 uur en paasmaandag krijg ik nog 48 uur, geven mij het gevoel dat dit echt niet klopt en heel dwingend is. Op vrijdagavond heb je geen tijd een jurist of advocaat om advies te bellen, dan is het weekend.
Nooit is er een factuur, eerste herinnering, 2e herinnering of ook maar iets geweest. En toch wordt gestuurd dat ze mij personificatie aansprakelijk stellen.
Als u wilt kan ik alle 3 de mails van hun volledig hieronder neerzetten, er staan foiten in met datums, met verkeerde BW nummers etc