Ik ben op zoek naar hulp en advies met betrekking tot een huurwoning en mijn persoonlijke situatie.
Ik ben 37 jaar en woon bij mijn vader, die huurder is van de woning. In het verleden heb ik geprobeerd te achterhalen of het mogelijk zou zijn om in de woning te blijven wonen, mocht mijn vader komen te overlijden. Helaas kreeg ik toen te horen dat dit niet mogelijk zou zijn. Inmiddels heb ik hierover met meerdere instanties gesproken, maar ik kom er nog steeds niet goed uit.
Ik sta sinds mijn 18e ingeschreven voor een huurwoning en ben nooit uitgeschreven geweest van het huidige adres. Na het overlijden van mijn moeder heb ik er bewust voor gekozen om bij mijn vader te blijven wonen. Gezien zijn gezondheid (hij heeft twee zware hartoperaties gehad) wilde ik er voor hem zijn en hem niet alleen laten. Hij is inmiddels 79 jaar oud en ik ben mij ervan bewust dat zijn gezondheid broos is en het moment kan naderen dat hij komt te overlijden.Mijn grootste zorg is dat ik, wanneer dat moment komt, op straat kom te staan of in een woning terechtkom die totaal niet bij mijn situatie past, zoals een flat op grote hoogte. Het liefst zou ik in deze woning blijven wonen, waar ik mijn vader nu steun en zorg, en waar ik me thuis voel.
Ik wil er alles aan doen om dit op een juiste manier te regelen en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen of doorverwijzen naar de juiste instantie of procedure.