Hi,
Ik ben vanaf de vloer als beveiliger naar kantoor gekomen in 2022. Helaas heb ik nooit een contract gehad omdat ze een functie hadden gecreëerd voor mij en omdat het niet bestaand was kon ik geen contract krijgen maar hoefde mij niet druk te maken. Ik ben in oktober 2024 ziek geworden en heb ongeveer een jaar thuis gezeten. Af en toe een gesprek gehad op werk en uiteindelijk een opbouwschema. Het opbouwen is toen iets te snel gegaan omdat ik angstig werd van spoor 2 en dacht ik moet zsm weer volledig werken want ik wil mijn baan niet kwijt. Ben toen toch weer iets minder gaan werken. Tussendoor kwam er een vacature vrij voor de functie wat ik al uit oefende, hier moest ik op solliciteren en dat heb ik gedaan. Het hele proces doorgaan (tijdens de re-integratie), uiteindelijk kwam mijn leidinggevende met het feit dat ik er nu nog niet klaar voor was maar dat ze de vacature wel ging sluiten voor mij als ik er wel klaar voor was. Toen kwam spoor 2, heb een arbeidsdeskundigonderzoek gehad. Het werd steeds drukker op de locatie waar ik zat en zij was er van overtuigd dat ik het niet meer aan kon vanwege de vele prikkels en drukte en dat het beter was dat ik naar een andere locatie zou gaan. Binnen 3 dagen zat ik op de andere locatie, ik ervaar rust en ik merk dat het echt goed gaat met mij. Ik heb leuke taken die ik moet doen en ga weer met plezier naar het werk. Ik heb aangegeven dat als het zo goed blijft gaan ik mijn uren wel kan opbouwen (ik zit momenteel al op 5x6 uur soms al 7 uur) en dan beter gemeld kan worden. Ik kreeg te horen dat zij mijn leidinggevende is en dat zij het bepaald en ik daar nog lang niet aan toe ben. Toen vroeg ik oké maar wat als ik wel beter ben wat gaat er dan gebeuren want de functie die ik nu uitvoer is eigenlijk van iemand anders. Die persoon voert nu mijn werk uit op de andere locatie. Ze gaf aan dat er niks open staat op de afdeling waar ik dus altijd al werkte en we dus moeten kijken of er ergens anders wat is daarbij komt de vacature waar ik eerder op moest solliciteren ook open te staan. Maar volgens haar kan ik mijn werk wat ik altijd deed niet uitvoeren. Nu is spoor 2 opgestart en blijft mijn leidinggevende aansporen dat het goed voor mij is om het aan te gaan om mezelf te ontdekken. Heb meerdere keren aangegeven dat ik daar niet de behoefte aan heb en dat ik echt in stijgende lijn aan het gaan ben. Daarbij ben ik uitgevallen door privé omstandigheden en was werk het laatste zetje dat ik uitviel. Ik heb in die periode veel aan mezelf gewerkt, therapie gevolgd en het kunnen opruimen. Werk is nooit het probleem geweest maar zo word het wel bestempeld. Het komt er nu op neer dat ook al zou ik volledig gaan werken dat ik opeens geen werk meer heb of ik zou weer op de vloer aan het werk moeten. Dit is voor mij niet haalbaar daarom ben ik toen in 2022 over geplaatst naar kantoor.
Heb ik nog rechten? Kan ik hier wat mee?