Dreigende klant

Beste. Een klant heeft een hydrafacial behandeling gehad. Blij weggelopen, vervolgens achteraf mij zitten dreigen dat ze haar geld terug wilt. Ik heb haar gezegd dat ze mag komen voor een controle/behandeling/restitutie, maar dat ze dan wel naar de salon moet komen. Mevrouw weigert om te komen.

Ze zit online onder elke post, onwaarheden en slechte reviews te plaatsen.

Ik heb haar al een juridische brief via whatsapp gestuurd voor smaad/laster, maar schijnt niet te helpen. Deze vrouw is echt niet goed in haar hoofd.

Nu wil ik een advocaat inhuren. Ik heb echter alleen haar naam en telefoonnummer. Hoe gaat dit in zijn werking? Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Bedankt alvast.

Negatieve reviews zijn toegestaan, maar aantoonbaar onjuiste of schadelijke uitlatingen kunnen onrechtmatig zijn.

Leg alles vast (screenshots), sommeer schriftelijk tot verwijdering en meld de reviews bij het platform. Blijft dit doorgaan, dan kan een advocaat een civiele procedure starten, bijvoorbeeld een kort geding tot verwijdering.

De mogelijkheden hangen af van de inhoud van de uitlatingen en het beschikbare bewijs.

Bovenstaande betreft algemene informatie; aan deze reactie kunnen geen rechten worden ontleend.