📄 Contract & Loon – Gratis juridisch advies bij loonconflict of arbeidscontract

Ben je werknemer en heb je een geschil over je loon, of zijn er onduidelijkheden over je arbeidsovereenkomst? Krijg je te maken met achterstallige betalingen, eenzijdige wijziging van je contract of onterechte inhoudingen?

:pushpin: Laat je juridisch informeren vóór je handelt. Wij beoordelen je situatie kosteloos.

:receipt: In deze subcategorie vind je informatie over:

• Contractwijziging, verlenging en beëindiging
  • Loonbetaling, inhoudingen en wettelijke rente
  • Loon bij ziekte of verlof
  • Uitzendcontracten, oproepcontracten en min-max
  • Toepassing van cao en wettelijke loonaanspraken

:balance_scale: Gratis juridisch advies

Stel hieronder je vraag of leg je situatie uit. Wij geven gratis advies of beoordelen je loonstrook of arbeidsovereenkomst.

:yellow_circle: Let op: plaats géén documenten met BSN of gevoelige persoonsgegevens.

mijn contract word niet verlengd met als eerste reden ziekteverzuim, later is de reden veranderd naar niet allround kunnen worden door fysieke klachten. ik heb 3 contracten aan een gesloten, binnen het zelfde bedrijf en in dezelfde functie gehad. hierop aangesloten dus weer aan een gesloten, zelfde bedrijf en zelfde functie een jaar contract gekregen bij het bedrijf. geld hierbij de ketenregeling. ik val onder de apothekers cao.

Goedemorgen,

Ik ben planner/Logistiek ik sinds nu 5 jaar waar ik zit op kantoor daarvoor in het magazijn gewerkt en daarvoor ook als planner gezeten en daarvoor in het magazijn.
ik ben begonnen op 12-08-1991 nu 34 jaar en paar maanden.
nu willen ze met terug zetten naar het magazijn met mindering van salaris ik heb eerst aangeven dat het werk misschien wat te zwaar was voor mij. bij de volgende gesprek alles ingetrokken en dat ik niet akkoord gaat met hun voorstel.
ik verdien nu per maand 4750.63 en hun voorstel is 3611.11 vind ik een afgrijselijk verschil.
ik had wel veel meer respect verwacht van hun kant.
nu heb diabetes nummer 1 vanaf me 11 jaar en een longaandoening waar ik nog steeds de gevolgen van onder vindt en ziek bent daar door.
Ik probeer ook documenten mee te zenden maar krijg ze niet toegevoegd.

Met vriendelijke groet
Theo

Aansluitende contracten vormen één keten.
Niet-verlenging mag, maar de werkgever moet de ketenregels volgen.

Een werkgever mag je niet eenzijdig terugzetten in functie met een forse salarisverlaging, zeker niet na 34 dienstjaren en zonder medische onderbouwing of jouw instemming.
Ga je niet akkoord, dan blijven je huidige functie en salaris gewoon gelden en moet de werkgever bij problemen de juiste route via de bedrijfsarts en re-integratie volgen.