Conflict leerlingenvervoer

Dochter maakt gebruik van leerlingenvervoer. De afspraak is dat er maximaal 3 chauffeurs mogen komen. De eerste maanden had ze 1 vaste. Vanaf januari begon het te wisselen. Ze gaat maar 2 dagen per week naar school. Van januari en februari had ze 8 verschillende chauffeurs gehad. Mijn dochter heeft autisme en een angststoornis en moet lang wennen aan nieuwe chauffeurs. Zit hierdoor dus ook regelmatig thuis. De vervoerder blijft volhouden dat er maximaal 3 verschillende chauffeurs bij ons zijn geweest. Vorige week zijn ze bij ons geweest en toonden asn met een uitdraai van de boordcomputer dat het er echt maar 3 zijn. Eentje daarvan was volgdie uitdraai al 7x geweest. Echter hadden wij hem slechts 1x gezien. Vanmorgen kwam deze chauffeur dus voor de tweede keer en hij zei ook dat hij de vorige keer voor het eerst was. De vervoerder liegt dus en sjoemelt met de boordcomputer. Is dit fraude en wat kan ik hiermee. De vervoerder is Munckhof. Het vervoer wordt geregeld via Omnibuzz. Beide blijven volhouden dat er 3 zijn, ondanks harde bewijs. Ik heb het op videodeurbel staan dat de chauffeur dit zegt.
Ons vermoeden is dat ze al veel langer tegen ons liegen. Het vorig schooljaar ging dat ook op deze manier. Ik wil dat dit stopt maar ik krijg nergens gehoor.

Goedendag,

In deze situatie is het begrijpelijk dat dit voor u en uw dochter belastend is. Juridisch is het echter niet eenvoudig om dit direct als “fraude” aan te merken; daarvoor is meer nodig dan alleen tegenstrijdige verklaringen.

Waar het hier primair om draait, is of het vervoer wordt uitgevoerd conform de gemaakte afspraken en of daarbij voldoende rekening wordt gehouden met de (medische) situatie van uw dochter. Als structureel meer wisselingen plaatsvinden dan afgesproken, kan dat reden zijn om dit formeel aan te kaarten.

Het ligt voor de hand om uw klacht schriftelijk en zo concreet mogelijk neer te leggen bij de opdrachtgever (in dit geval via de gemeente/het vervoersloket), met vermelding van data, chauffeurs en de impact op uw dochter. Indien daarop geen passende reactie volgt, kan verdere escalatie mogelijk zijn via de klachtenprocedure.

Bovenstaande betreft algemene informatie.

Met vriendelijke groet,
Marco Fühler