Ik heb een 0 uren contract (horeca cao) en heb afgelopen 8 maanden tussen 24 uur en 40 uur gewerkt elke week. Ik moest zelfs vrij vragen als ik op vakantie wilde. Nu is een periode gekomen en geven ze aan dat ze mij niet meer gaan inplannen of minder dus maar 1 dag. Hierdoor loop ik enorm veel geld mis en kan ik vaste lasten niet betalen. Ik heb ze aangesproken op basis van art. 7:610b BW. Ze hebben hier op gereageerd met dit artikel en het volgende bericht: Art. 4.19 Horeca CAO geeft aan dat er geen verplichting is loon door te betalen als er geen werk beschikbaar is. Afspraken in de CAO gaan altijd boven het Burgerlijk Wetboek. ik weet nu niet wat ik kan doen en of ze dit zomaar kunnen doen. Ze plannen niet in omdat ze minder kamer verkopen. Daarnaast ben ik begonnen met stage op een andere plek en heb ik aangeven dat ik de zelfde dagen beschikbaar blijf en dat belangrijk is dat ik ingepland word minimaal 2/3 dagen omdat ik anders niet devaste lasten te betalen en anders ander werk zou moeten zoeken. Des tijd hebben ze mij toegezegd dat ik me geen zorgen moet maken en ik sowieso die dagen zal krijgen, maar nu blijkt het toch anders te zijn