Beste,
Inmiddels al 8 maanden geleden een nieuwe auto gekocht na hard sparen. Al heel kort na gebruik vertoonde de auto al gebreken.
Vaak heb ik de garage hierover benaderd (lees na 5 maanden).
Ivm een melding in de auto over motorolie naar een lokale garage hier geweest. Zij gaven me vervolgens een hele lijst mee met wat er allemaal mis is aan de auto & deze zo eigenlijk ook niet verkocht had mogen worden.
De filter was vervangen + olie aangevuld. Advies ook om na terug te komen ter controle. Ze dachten namelijk een lek te zien. Ook gaven ze aan er veel te veel olie aanwezig was waar dit niet hoorde.
Ik heb de auto gekocht met nieuwe APK. Ik ging er daardoor vanuit het wel goed zat mbt het hart van de auto. Zij wijzen me nu telkens op het feit opgeven extra nakijk service heb gekocht..
Dit is overigens door de verkoper niet benoemd tijdens aankoop.
Wat er mis is aan de auto:
- Autostoel zakt uit zichzelf in hoogte
- Carterpan kapot/lekt constant - heb de filter al 1x vervangen. Ik krijg nu net weer een melding dat de olie bijgevuld moet worden.. (oliefilter en olie is nog geen 2 maanden geleden aangepakt).
- Achterste banden te kleine maat
- Voorste band heeft een scheur
- Remschijven zijn niet goed (advies andere garage dat nu schijf en blokken daardoor vervangen moeten worden).
- Airco (koelen) doet het niet (ben deze zomer weggesmolten)
- merk nu ook dat verwarmen steeds minder goed werkt
Ze hebben eenmaal geageerd ze alles zelf willen nakijken voor ze een oplossing aanbieden. Prima.
Helaas kon ik die datum niet ivm vakantie.
Sindsdien nooit meer een reactie ontvangen. Heb ze nog een reminder mail gestuurd maar niks.
Wat kan ik nog doen? Zit echt met m’n handen in het haar.
Het liefst geef ik de auto terug want als ik zie wat dit allemaal gaat kosten aan reparaties had ik de auto nooit gekocht om mee te beginnen ![]()
Ik zal screenshots toevoegen van eerdere mails